Workshop Gebaren

29 Januari 2019

Workshop 14-02-2019 in Emmen. 

Communiceren met je kind, als praten nog niet lukt. 

Kleine kinderen willen graag van alles vertellen. Praten lukt nog niet, hoe kunnen ze er dan voor zorgen dat je hen begrijpt? Door middel van gebarentaal.

De motoriek van de handjes is al op hele jonge leeftijd (vanaf 8 maanden) ontwikkelt, terwijl de fijne motoriek, waar het praten onder valt, pas veel later komt. Door je gesproken taal te ondersteunen met gebaren geef je je kind als baby al de mogelijkheid om met jou te communiceren. Handig, én leuk!

Het was een geslaagde avond. De workshop werd leuk gegeven, er is druk geoefend met gebaren, liedjes gezongen en een boekje voorgelezen met de bijbehorende gebaren. Het aanleren van de eerste gebaren ging vrij makkelijk en al snel konden de Gastouders door middel van gebaren communiceren met elkaar. 

Naar kinderen toe wordt het gebaar gemaakt en tegelijkertijd wordt het woord duidelijk uitgesproken. Door het maken van het gebaar vang je de aandacht van het kind en automatisch kijkt het kind naar je mond waarmee je het woord zegt. Het is een actieve manier van communiceren en het kind betrekken bij wat je zegt. Als het kind de gebaren overneemt, kan het jou ook wat zeggen en dan wordt het leuk want zo komt de interactie op gang. 

 Baby

Gastouderbureau ZEBRA

Laadweg 6
7812 AN Emmen

Tel: 0591-551989
E-mail: info@gobzebra.nl

Vraag stellen of kennis maken?

Uw Naam
Uw E-mail adres
Uw Telefoonnummer
Uw vraag of bericht
Ons laatste nieuws
Vrolijk Pasen!

Paaskuiken Benodigdheden: knijper stevig papier of nog beter karton lijm schaar stiften en of verf Aan de slag: Knip een eivorm uit het karton, geef het ei een mooi kleurtje of versier het. Knip het gekleurde of versierde ei door het....

> Lees verder
De ontwikkeling van het kinderbrein

De lezing “De ontwikkeling van het kinderbrein” Dit gaat razendsnel gaat en een fundament is voor de rest van de ontwikkeling. Leren begint al voor het kind naar school gaat. Wat vind jij belangrijk bij het kind, leg jij de nadruk op....

> Lees verder
naar boven