Klachtencommissie

Je brengt je kind(eren) heel wat uren naar je gastouder. Daar wil je natuurlijk wel een vertrouwd gevoel bij hebben. Soms doet zich dan toch nog een conflict voor, om diverse redenen. Je bent al bij de gastouder, bij de oudercommissie en bij het Gastouderbureau geweest en komt er vervolgens alsnog niet uit. Dan kan je als ouder naar het Klachtenloket Kinderopvang. Dit is een onafhankelijke organisatie, die vragen en klachten aanhoort, informatie en advies geeft en duidelijk maakt welke stappen er mogelijk zijn. Advies vragen of een klacht melden is bij het Klachtenloket gratis.

Via deze website kunnen ouders hun klachten delen.

 

Stappenplan klacht melden

  1. Allereerst ga je als ouder naar de gastouder toe om de klacht te bespreken of waar je mee zit.
  2. Kom je er met de gastouder niet uit? Dan neem je contact op met het Gastouderbureau.
  3. Als hiermee je klacht niet verholpen is, kan je je klacht of verschil van inzicht bij het Klachtenloket Kinderopvang melden. 
  4. Het Klachtenloket gaat kijken of er bemiddeling mogelijk is tussen jou en de gastouder. 
  5. Kom je er vervolgens nog niet uit, dan kan je je klacht indienen bij de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen. Met deze formele stap wordt je klacht een geschil genoemd.

Wij hopen dat bovenstaande niet noodzakelijk is, maar willen je wel attenderen op het gebruik kunnen maken van deze mogelijkheid.

Geschillencommissie

Gastouderbureau ZEBRA

Laadweg 6
7812 AN Emmen

Tel: 0591-551989
E-mail: info@gobzebra.nl

Vraag stellen of kennis maken?

Uw Naam
Uw E-mail adres
Uw Telefoonnummer
Uw vraag of bericht
Ons laatste nieuws
Gezocht, gastouder aan huis voor gezin met 3 schoolgaande kinderen in de Rietlanden

Gezocht, een gastouder aan huis voor een gezin in de Rietlanden. Het gezin bestaat uit 3 schoolgaande meiden. De jongste is 6 jaar en de oudste is 9 jaar. Het gezin is opzoek naar een gastouder die 2 dagen opvang bij hun thuis kunnen verzorgen, met voorkeur....

> Lees verder
Gastouderbureau ZEBRA ook in 2019 Klachtenvrij!

 Goed nieuws! Ook voor 2019 hebben wij als Gastouderbureau het Klachtenvrij certificaat van de Geschillencommissie Kinderopvang mogen ontvangen. Dit betekent dat wij in 2019 geen klachten hebben ontvangen. De Geschillencommissie Kinderopvang....

> Lees verder
naar boven