Klachtencommissie

Je brengt je kind(eren) heel wat uren naar je gastouder. Daar wil je natuurlijk wel een vertrouwd gevoel bij hebben. Soms doet zich dan toch nog een conflict voor, om diverse redenen. Je bent al bij de gastouder, bij de oudercommissie en bij het Gastouderbureau geweest en komt er vervolgens alsnog niet uit. Dan kan je als ouder naar het Klachtenloket Kinderopvang. Dit is een onafhankelijke organisatie, die vragen en klachten aanhoort, informatie en advies geeft en duidelijk maakt welke stappen er mogelijk zijn. Advies vragen of een klacht melden is bij het Klachtenloket gratis.

Via deze website kunnen ouders hun klachten delen.

Stappenplan klacht melden

  1. Allereerst ga je als ouder naar de gastouder toe om de klacht te bespreken of waar je mee zit.
  2. Kom je er met de gastouder niet uit? Dan neem je contact op met het Gastouderbureau.
  3. Als hiermee je klacht niet verholpen is, kan je je klacht of verschil van inzicht bij het Klachtenloket Kinderopvang melden. 
  4. Het Klachtenloket gaat kijken of er bemiddeling mogelijk is tussen jou en de gastouder. 
  5. Kom je er vervolgens nog niet uit, dan kan je je klacht indienen bij de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen. Met deze formele stap wordt je klacht een geschil genoemd.

Wij hopen dat bovenstaande niet noodzakelijk is, maar willen je wel attenderen op het gebruik kunnen maken van deze mogelijkheid.

Geschillencommissie

Gastouderbureau ZEBRA

Laadweg 6
7812 AN Emmen

Tel: 0591-551989
E-mail: info@gobzebra.nl

Vraag stellen of kennis maken?

Uw Naam
Uw E-mail adres
Uw Telefoonnummer
Uw vraag of bericht
Ons laatste nieuws
Stichting Opkikker

Gastouderbureau ZEBRA draagt hier graag een steentje aan bij.

> Lees verder
Buitenspelen gezond

Buitenspelen is gezond https://eenvandaag.avrotros.nl/item/erik-scherder-kinderen-ga-buiten-spelen/ "Een verrijkte omgeving betekent veel bewegen, moeite doen en weerstanden overwinnen. Elke zenuwcel in onze hersenen wil net even op een andere....

> Lees verder
naar boven