
- Tel: 0591-551989
- E-mail: info@gobzebra.nl
Klachtencommissie
Je brengt je kind(eren) heel wat uren naar je gastouder. Daar wil je natuurlijk wel een vertrouwd gevoel bij hebben. Soms doet zich dan toch nog een conflict voor, om diverse redenen. Je bent al bij de gastouder, bij de oudercommissie en bij het Gastouderbureau geweest en komt er vervolgens alsnog niet uit. Dan kan je als ouder naar het Klachtenloket Kinderopvang. Dit is een onafhankelijke organisatie, die vragen en klachten aanhoort, informatie en advies geeft en duidelijk maakt welke stappen er mogelijk zijn. Advies vragen of een klacht melden is bij het Klachtenloket gratis.
Via deze website kunnen ouders hun klachten delen.
Stappenplan klacht melden
- Allereerst ga je als ouder naar de gastouder toe om de klacht te bespreken of waar je mee zit.
- Kom je er met de gastouder niet uit? Dan neem je contact op met het Gastouderbureau.
- Als hiermee je klacht niet verholpen is, kan je je klacht of verschil van inzicht bij het Klachtenloket Kinderopvang melden.
- Het Klachtenloket gaat kijken of er bemiddeling mogelijk is tussen jou en de gastouder.
- Kom je er vervolgens nog niet uit, dan kan je je klacht indienen bij de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen. Met deze formele stap wordt je klacht een geschil genoemd.
Wij hopen dat bovenstaande niet noodzakelijk is, maar willen je wel attenderen op het gebruik kunnen maken van deze mogelijkheid.
Meer informatie
Ons laatste nieuws
Nieuwe Corona maatregelen (dec 2020) In de periode van 16 december tot tenminste 17 januari 2021 zijn er aangepaste regels in de opvang van toepassing. Het uitgangspunt is dat iedereen zoveel mogelijk thuis blijft en werkt om de verspreiding van het....
> Lees verderDe nieuwe tarieven voor het jaar 2021 zijn bekend. Het maximale uurtarief waar de belastingdienst kinderopvangtoeslag over betaald is voor de ouders in 2021 € 6,49 per uur per kind. Opbouw uurtarief 2021. Het uurtarief voor GastouderOpvang is....
> Lees verder